Vores sommerferie

– Når man ikke skal en tur til udlandet

Sidste år, var vi på en virkelig skøn ferie til Jesperhus Feriepark. Det var sådan et fantastisk sted, med plads til børn og voksne. Skønt vandland, legepladser og meget meget mere. Det var vores sommerferie sidste år.

I år valgte vi at prioritere anerledes, og blev hjemme. Men det betyder ikke vi bare har siddet hjemme på høloftet. Vi har i den grad været på nogle ture. Her er vores sommerferie

Givskud Zoo

Vi tog til Givskud Zoo med et vennepar og deres 2 børn. Det var en super hyggelig dag med en masse spændende dyr at se på. Mor her glædede sig allermest til at skulle se dinosaurarne, de har altså altid fascineret mig. Selvom jeg er hunderæd for dem.

Danfoss Universe

Det ligger kun 5 minutter fra hvor vi bor, så det var jo en oplagt mulighed lige at tage et smut forbi. Det er rigtig hyggeligt i Universe, og man kan sagtens få en hel dag til at gå der. Især det nye de har fået med deres virtual reality. (VR briller) Føj hvor er det altså bare virkeligt. Jeg prøvede at paraglide! Det er så vild en følelse man får i hele kroppen og man har det virkelig som om man hænger laaangt oppe i bjergene. Jeg prøvede også det der med at skulle hoppe ud fra et højhus, jeg var nødt til at bede Ida holde mig i hånden i mens, så virkeligt var det altså. Men det var kanon.

Glad Zoo

Glad Zoo, eller Lintrup Zoo besøgte vi sammen med min svigermor og svigerinde. Det er en virkelig hyggelig lille zoo, med en masse dyr man kan komme helt tæt på. Vi fik aet grise, geder, fugle og en skildpadde. Vi fik set fugle show, hvor Morten bl.a kom op og var med til et af numrene. Fuglene gik rundt på vores borde, det var lidt vildt. Masser af fine legepladser rundt omkring. Så selvom den ikke var så stor, så fik vi hele dagen til at gå der med ren hygge.

Legoland

Jeg synes efterhånden Legoland er blevet så stort, at det kræver mindst 2 dage. Vi havde derfor snakket om en overnatning deroppe. Men hvor er det dog bare dyrt! Vi sov derfor hos Mortens søster fra fredag til lørdag, hvor vi om fredagen var i Legoland. Jeg elsker det deroppe. Der er noget for alle aldre. Vi fik byttet vores billetter gratis til kom igen pas, så vi skal derop igen i september.

Jels Vikingespil

Vi blev inviteret med til Jels Vikingespil af svigerfar. Vi var deroppe et par timer inden start, for at kigge på den vikingeby der ligger der. Den er ok hyggelig med et vikingkræmmermarked. Selve spillet var rigtig fint, dog synes Ida det var lidt uhyggeligt på nogle punkter. Men dog klart et besøg værd.

Blåvand

Vi besøgte et vennepar og deres børn i Nørre Nebel. På vejen hjem havde jeg sådan en lyst til at der skulle ske noget, vi kunne ikke bare køre hjem. Jeg googlede derfor ‘badeland’ og fandt et rigtig fint et i Blåvand. Der var store og små bassiner, bassiner til småbørn, rutsjebaner, boblebad. Pigerne elskede det! Efter vi havde badet et par timer kørte vi ind til byen hvor vi spiste aftensmad og fik en is derefter. Blåvand er i den grad en kæmpe turistby. Tænker det er et sted jeg gerne vil besøge igen, med overnatninger.

Det er lidt det vores sommerferie er blevet brugt på. Vi har været sammen med venner, hygget hjemme i haven med pool og slappet af. Så har vi også været til Ringridning og byfest i de forskellige byer hernede. Så selvom jeg havde det lidt svært, ved ikke at skulle nogen steder hen som sådan, så synes jeg faktisk vores sommerferie har været super dejlig.

Husk og bestil din navne mærkater hos Børneflapper, lige her.

Find mig andre steder:
Instagram: ZeniaBarbara
Egen blog: Zenia Barbara
Facebook : Zenia Barbara

Mor med stort M! Gift med Morten Sammen har vi 3 piger Elsker shopping, hygge & livet